Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Sophie Gubbels - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Sophie Gubbels - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

27 November 2013 | Australië, Katoomba

Hallo,
Het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste bericht. Het weer is hier behoorlijk slecht geweest. Onweer, regen, regen en nog meer regen. Temperatuur was rond de 18 graden schat ik, dus dat was ook bagger. Gelukkig zaten er ook nog wel een aantal dagen bij dat het overdag droog was. Van deze dagen heb ik zeker gebruik van gemaakt !
De afgelopen twee weekenden heb ik me erg goed geamuseerd! Ben redelijk veel op stap geweest. Een keer met mijn collega’s en de andere keer met alle meiden van ons huis, want het was Ladiesnight :D Van te voren waren we ook nog eerst uit eten geweest in Darling Harbour, een top avondje was het! (ondanks de vele regen en dat we buiten moesten gaan dineren, gelukkig wel onder een parasol….). Wat ook wel apart is dat ze in Darling harbour om het weekend op zaterdagavond een korte vuurwerkshow hebben.
Ik was hier al bijna drie weken en had nog steeds amper iets van Sydney gezien, dus daar heb ik ook even verandering in gebracht. Ben samen met twee huisgenootjes naar Sydney geweest en daar hebben we de Royal gardens, Opera house, Harbour bridge en Darling Harbour bezocht. Was allemaal erg leuk om te bezichtigen. De binnenkant van he Opera house vond ik zelf niet echt bijzonder, maar de buitenkant was wel mooi. Vooral leuk om te zien da het dak van de Opera house van dichtbij er heel anders uit ziet, dan dat je zou verwachten als je er ver van af staat. Voor bij de Opera house bij een café kun je alvast een tafel boeken voor het nieuwjaars vuurwerk show, daar heb je het beste uitzicht. Alleen kost het per tafel, MAAR 300 dollar en dan komen de drankjes er nog bij  
Afgelopen weekend ben ik met 12 andere huisgenootjes met de trein naar de Blue mountains geweest. Zaterdag ochtend zijn we gegaan en begonnen we met een trein reis van twee en een half uur. Eenmaal aangekomen hebben we onze spullen eerst afgezet bij ons hostel in Katoomba. Dat is een plaatsje bij de Blue mountains. Daarna zijn we naar de blue mountains gegaan, is ongeveer een half uurtje lopen. Daar heb je de bekende ‘’Three sisters’’ berg(en). Was een erg mooi uitzicht vanuit het uitzicht punt en daarna zijn we nog een stukje wezen wandelen, zodat we dichterbij de ‘’Three sisters’’ kwamen.
Na de ‘’Three sisters’’ te hebben bezocht, zijn we naar huis gegaan. Op onze kamer gezellig drankjes gedronken en geklets en toen het dorp weer in gegaan om lekker met z’n alle te gaan uiteten. Ik had gekozen voor een stukje kangoeroe vlees, helaas was het voor mij nog te rood van binnen en ben ik niet zo fan van alle pezen die erin zitten, maar het was leuk om het een keer te geprobeerd te hebben. Na het eten zijn we het nachtleven ingedoken. We gingen naar DE café van Katoomba, alleen was het niet echt fun, veel oudere mensen en aparte muziek. Dus maar naar huis gegaan en hebben we het daar maar gezellig gemaakt tot in de late uurtjes.
De volgende dag zijn we naar scenic world gegaan in de Blue mountains, vanuit daar kun je ritjes gaan maken met de Trailway (wat echt super vet was, maar veel te kort duurde), Cableway en nog de walkway gelopen. Tijdens de walkway kwamen we uit bij een prachtige grote waterval. Als je daar bent, dan heb je zo’n mooi uitzicht over een heel stuk van de Blue mountains. Je kunt daar echt uren zitten te relaxen, zo heerlijk was het. Daarna zijn we weer naar het begin punt gewandeld, waar we eerst ff moesten uitrusten, door de behoorlijke actieve wandelroute. Eenmaal uitgerust richting huis gegaan, spullen gepakt en richting Bondi gegaan om thuis nog na te genieten van het heerlijke weekend. 
Kortom, fantastische weekenden gehad!! Ohja… op stage gaat ook nog steeds alles erg goed en nog steeds er leuk :P
Liefs,
Sophie

p.s op een of ander manier, komen niet alle foto's hieronder te staan, dus als je ze allemaal wilt bekijken moet je naar het kopje ''Foto's'' gaan aan de linkerkant van de pagina.

• 27 November 2013 - 10:41

Gerarda:

Hallo lieve Sophie,

Ik zat net op Facebook en zag opeens dat er een nieuw verslag was van jou. Nou meteen lezen he? Wat fijn om te lezen dat je meerdere uitstapjes hebt gemaakt, waardoor je meerdere plaatsen in Australie hebt kunnen zien en bewonderen. En wat is de blue montain een prachtig natuur gebied . ( ik heb even naar foto's gekeken op Google ) en heb daar ook de three sisters gezien. Zo heb ik even kunnen kijken op plaatjes wat jij in het echt hebt gezien. Dat zal daar zeker genieten zijn geweest.
    En ga je ook een tafeltje reserveren bij het café in de buurt van het opera house? Lijkt me wel vet omdat te zien daar, maar het kost wel veel geld maar dan heb je ook wat....
    Als je verhalen hoort over Sidney , dan komt de vuurwerkshow er ook in voor. Ik heb gehoord dat het dan heeeeeeelllll druk is. Het lijkt dan wel of alle mensen in Australie met oud op nieuw het vuurwerk willen zien. En het stukje kangaroevlees.... Heb je het alsnog opgegeten, ondanks dat het het rood van binnen was met veel pezen?....bah bah, het lijkt mij niets!
    En het nachtleven met oudjes kan ook leuk zijn!!!! En dan die muziek, leuk toch om ook te horen van welke muziek zij houden!! Ik kan nu geen smiley plaatsen, anders wist je nu vast wel welke er nu zou staan.
    En dan de waterval, heerlijk meid dat je daar zo van genoten hebt en je heerlijk kon uitrusten na de wandeling erna toe. Heb je er ook foto's van?? Vlg mij vast wel en het lijkt me leuk om ze te zien.
    Fijn dat je zo'n leuke weekenden hebt gehad. Ik hoop alleen dat het weer nu bij jullie gaat omslaan en dat het heerlijk warm wordt. Want daar heb je je zo op verheugd toen je vertrok naar Australie. Dat het zonnetje heerlijk en veel mag schijnen.
    Lieverd, een hele dikke kus xxxxxx en we spreken elkaar weer gauw!

• 27 November 2013 - 15:43

Els Timmermans:

Hallo Lieve Sophie

Vol spanning heb ik je verhaal gelezen. Je hebt een paar onwijs gave weekenden achter de rug.
    Wat een prachtige natuur . Je hebt trouwens prachtige foto's gemaakt heel professioneel.
    Ook van de drie skisters . Wat zijn die groot niet te geloven hoe zoiets in de natuur ontstaat.
    Met de Trailway zal wel heel gaaf zijn dan zie je alles van een andere kant.
    Die foto waar jij en je reisgenote aan het wandelen zijn door wie worden jullie achterna gezeten ........
    Je vind het opera house van buiten mooier als van binnen als je er dicht bij staat is het ook anders .
    Dat kangoeroe vlees was dus geen succes. Jef en Paul hebben het ook gegeten zei vonden het heeeerlijk . Smaken verschillen.

Die vuurwerkshows zullen wel ontzettend mooi zijn.

Wat leuk dat je Sydney bent gaan ontdekken en ook het uitgaansleven is je goed bevallen he.
    Wel fijn dat je leuke collega's en huisgenoten hebt en jullie samen vanalles kunnen ondernemen .

Hopelijk slaat het weer gauw om en dat je lekker kunt gaan zonnen en lekker eten onder de parasol die je dan beschermd tegen de zon in plaats van de regen.

Fijn om te horen dat het op je stage plaats goed gaat en dat je het leuk vind.
    En ben je Sint en Piet ook al tegen gekomen ?

Hier zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor Sinterklaas . Wij vieren het zondag erg leuk met de kleintjes.

Sophie geniet van al de leuke momenten die je tegenkomt .
    Heel veel groetjes en een dikke kus van

Els en de Jongenhofjes

• 28 November 2013 - 17:37

Nicole Vonk:

Hoi Sophie,

Wat leuk om je verhalen te lezen, volgens mij heb je een geweldige tijd daar 'down under'!

En ondanks dat het inderdaad prijzig is lijkt het me ontzettend gaaf om de vuurwerkshow met nieuwjaar in Sydney van heel dichtbij te zien! Maar misschien dat het ook goedkoper kan :-)

Geniet van alles dat je meemaakt, en laat ons af en toe meegenieten en lekker jaloers zijn... ;-)

groetjes Nicole

• 08 December 2013 - 15:49

Michiel Gubbels:

Het Sophie,
    Het is leuk om zo al jou avonturen hier te lezen en dat alles goed gaat bij je stage.
    Hoevaak ben je al gered door een strandwacht op bondi beach :P ?

Kangaroevlees is lekker he? Heb het laatst ook kunnen proeven in een Japanse restaurant.
    De jaren training bergwandelen tijdens onze vakantie heeft je nu zeker ook wel geholpen bij de wandeling in de blie mountians.

Nou Sophie beleef nog veel mooie avonturen in Australie.
    Bye bye
    Michiel

• 08 December 2013 - 17:48

Pap:

Hoi Sophie,

Het zijn prachtige foto's van de groene Blue Moutains. Het valt mij op dat het nog zo groen was of zijn de bosbranden niet in dat gebied geweest? Het is mooi om te zien hoeveel je geniet van deze prachtige natuur en ben wel een beetje jaloers op jou. Wie weet misschien komen mam en ik zelf wel het natuurlijk schoon aanschouwen en jou om armen? Blijf de verschillende nieuwe uitdagingen aan gaan en stippel alvast een mooie nieuwe route uit voor de nieuwe bezoekers van Sydney in 2014?
    Geniet van al het natuurlijke schoon, in letterlijke en figuurlijke zin, in Australië.

XXX pap

• 15 December 2013 - 11:01

José:

Hai Sophie,

Ik heb net met veel plezier al je verslagen gelezen. Wat heb jij daar een leuke tijd! En wat is het daar mooi (Blue Mountains)! Heel veel plezier en de hartelijke groeten van ons allemaal!

Liefs,
    José

• 24 December 2013 - 19:39

Cily En Leo:

Dag Sophie,

Vanuit een regenachtig Nederland willen we jou op deze kerstavond een heel fijn kerstfeest en alvast de beste wensen voor 2014 toewensen.
    Uit de verhalen van je ouders hebben we begrepen dat je het enorm naar je zin hebt. Dat is heel fijn om te horen. Laatst was Frederieke en Gijs bij ons op bezoek. Ook zij bevestigden dit.
    Het is heel leuk om de reisverhalen te lezen. Zo kunnen wij jou inderdaad volgen op je reis in het verre Australie en mee genieten van b.v. de Blue Mountains. Jammer dat het kangoeroevlees niet zo lekker smaakte maar je zult ongetwijfeld van andere dingen kunnen genieten.
    Tevens willen wij je nog bedanken voor je bijdrage aan het "verjaardagsschilderij" van Cily. Dank je wel.
    Dat was het voor dit moment.
    Hele fijne kerstdagen.
    Tot ziens.

• 25 December 2013 - 10:15

De Zonneveldjes:

Hoi Sophie!!
    Wat een leuke verhalen van je belevenissen in Australië van jou.
    Fijn dat je zo geniet van alles en dat alles goed gaat !
    We willen je hele fijne en gezellige kerstdagen toewensen en alvast een fijne jaarwisseling.
    Hoe is het weer nu? Zijn er nu zomerse temperaturen en hoe vind je dit, kerst in de zomer?
    Bij ons hebben we nu kerst in de herfst!! Nat, veel wind en vrij hoge temp.
    Lieve Sophie, we wensen je nog veel plezier en zien uit naar je volgende verhalen!
    Veel liefs van ons!

• 28 December 2013 - 19:06

José:

Hoi Sophie,

Omdat ik niet op Facebook zit, wensen we jou via deze site een super leuk en avontuurlijk 2014, in goede gezondheid. Tot volgend jaar! Fijne jaarwisseling.

Groetjes,
    Heirmannnen