De feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Gubbels - WaarBenJij.nu De feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Gubbels - WaarBenJij.nu

De feestdagen

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Het is alweer eventjes geleden dat jullie van mij gehoord hebben, maar ondertussen zijn er wel aardig wat dingen gebeurd.

Als eerste ben ik naar de Tarangoo zoo geweest bij Sydney samen met een andere stagiaire van werk. Dit was ook meteen me eerste tripje met de Ferry. Je kunt daar namelijk alleen maar komen met de Ferry. Daarna met een takelbaan omhoog gemoeten om bij de ingang van de zoo te komen. Als eerste waren we naar de Australische dieren geweest, omdat die het leukste om te zien zijn. Als eerste kwamen we langs de wombats, dit zijn hele dikke, schattige en luie beesten, die hier veel voorkomen. Daarnaast ook de koala’s en de kangaroo’s gezien. We konden de kangaroo’s helaas niet aaien, maar we hebben wel hele grote gespierde kangaroo’s gezien. Als je ze ziet, dan snap je goed dat je er geen ruzie mee moet krijgen! En ja de koala’s die blijven gewoon onwijs leuk om te zien, schattige slaapkopjes dat ze zijn! Voor de rest waren er gewoon de dieren die je overal in de dierentuinen ziet, maar blijft altijd leuk om te zien die beesten 

De week daarna hadden we al onze Christmas party van werk. Het feest werd gehouden op een soort drijvend platform in de zee, heel gaaf! Alles was helemaal top, leuke mensen, veel gezelligheid en gratis drankjes en hapjes. Alleen ontbrak toch wel een beetje het kerstgevoel en de kerstsfeer…

Snel daarna was het alweer echt kerstmis, op eerste kerstdag waren we van plan om lekker naar het strand te gaan en in de avond te gaan BBQ-en met al onze huisgenootjes in een park, maar helaas was er typisch Hollands weer. Het was koud en alleen maar regen de hele dag lang, hoewel dit toch wel iets meer zorgde voor een kerstgevoel. Naar het strand gaan zat er dus niet in en uiteindelijk zijn we gewoon gezellig met z’n alle thuis gebleven en onder een afdak wezen BBQ-en. Het was als nog een top avond! In Australische kennen ze maar een kerstdag. Wat bij ons de tweede kerstdag is, is hier Boxing day en dan zijn er hele grote salesacties bij alle winkels, dus op tweede kerstdag was het SHOPPEN!! In de avond hebben we weer met heel het huis gezellig samen gegeten. We hadden van te voren groepjes gemaakt, Twee groepjes zorgde voor het voorgerecht, twee andere voor het hoofdgerecht etc. It was delicious!! De avond hebben we uiteindelijk afgesloten met een gezellige roomparty!!

Op 31 December zijn we s ’morgens vroeg vertrokken om te vertrekken naar de Royal Botanic gardens. Rond een uur of half tien waren we daar. toen we daar kwamen, konden we onze ogen niet geloven. Er stonden wel duizenden mensen ergens bij een gras veld, we snapten niet wat ze daar deden, tot dat we er achter kwamen dat het de rij was om binnen te kunnen komen, Dus wij netjes achteraan gesloten, maar het was zo ontzettend warm!! Niet om uit te houden, je staat er zeker wel 4 uur in de rij in de hitte, zonder schaduw… Toen we eenmaal binnenkwamen hebben we een leuk plekje gevonden in de schaduw en hebben ik en 30 andere huisgenootjes ons daar gevestigd voor de hele dag. Hier heb je twee vuurwerk shows. Eentje om negen uur, dit is eigenlijk voor de jonge kinderen en de ander natuurlijk om 12 uur. Bij de show van negen uur, hebben we hele goede plekken kunnen bemachtigen en alles heel goed kunnen zien. Het was erg mooi! Bij de show van 12 uur hadden we helaas minder goed zicht, komt door al die bomen waarvan die takken allemaal voor je zicht hangen! Als nog alles redelijk goed gezien en ik kan je vertellen, het was zo ontzettend mooi en leuk!! Het begon al met het aftellen, de hele sfeer en dan het vuurwerk dat er kwam!! Echt heel gaaf en vooral het eind was ongelooflijk mooi. Daarna zijn we langzamerhand naar huis gegaan omdat er verder niets meer te doen was. Het was niet erg dat we al om half 3 thuis waren, want dan waren we tenminste wel nog een beetje voor de Nieuwjaars duik!!

Een huisgenootje van mij kwam met het idee om een Nieuwjaars duik te doen, hier op Bondi beach. Ze heeft Unox benaderd met dit idee, ze waren heel erg enthousiast en hadden ons unox mutsen opgestuurd. Op Facebook hadden we dit evenement bekend gemaakt en wat een respons!! Op 1 January waren ik met mijn huisgenootjes naar het strand gelopen met onze Unox mutsen op, wat een bekijks krijg je dan, erg leuk. Op Bondi beach aangekomen zagen we dat we niet de eerste waren, want er stonden al rond de 50 andere Nederlanders klaar voor de Nieuwjaars duik. Dit zorgde voor veel bekijks en kwamen ook de bekende Bondi strandwachters op ons af en waren natuurlijk nieuwsgierig wat wij gingen doen. Wij hun uitleggen en toen vertelden ze dat ze hier aan het filmen zijn voor het programma ‘’Bondi rescue’’ en ze zouden ons graag willen filmen. Ondertussen waren er nog meer Dutchies bij gekomen. Uiteindelijk zijn we met ruim 150 Nederlands het water in gerend, het was fantastisch, heel de sfeer, alles was gewoon perfect. Er zat zelfs een cameraman in het water om on goed te kunnen filmen. Of wij nou ook daadwerkelijk op tv zullen komen weten we niet zeker, omdat er natuurlijk een selectie word gemaakt van wat ze allemaal opnemen, dus niet alles word altijd uitgezonden. Dit betekend dat we over een aantal maanden het programma maar is in de gaten moeten gaan houden!! Een huisgenootje heeft er zelf ook een film van gemaakt en het opgestuurd naar NOS en Hart van nederland, maar helaas kregen we te horen dat de film te laat bij de redactie was terecht gekomen en dat het daarom nu al ‘oud nieuws’ was en niet meer werd uitgezonden… Helaas… daar gaat mijn Tv-debuut!!
Onderstaand een link, met een filmpje van de nieuwjaars duik!! (eventjes kopiëren en plakken in nieuw tabblad)

Buiten deze dingen om ben ik nog een aantal keer naar het strand geweest en andere parken en kan ik eindelijk zeggen dat ik al een beetje bruin ben :D

Verder wil ik nog iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes en wens ik jullie ook nog allemaa en hele fijn 2014 en moge het een top jaar worden!!

Liefs Sophie

• 03 Januari 2014 - 15:29

Maartje:

Hallo Sophie!
    Op de eerste plaats een fantastisch 2014!!

Wat een mooie en unieke ervaringen Sophie!
    Lijkt me echt te gek en haast bizar om mee te maken: kerst in de zomer en een nieuwjaarsduik zonder bbbbbbbrrrrrr kkkkkkoud....

• 03 Januari 2014 - 15:59

Gerarda:

Ha Sophie,
    Een heel gelukkig, gezond, liefdevol en een jaar met veel indrukken van australie toegewenst.
    Leuk om de foto's te zien.daar zie je dan al op hoe druk het in het park was voor het vuurwerk te kunnen zien. En je hebt het heel goed kunnen zien als ik de foto's bekijk. En wat een leuke foto waar je met een aantal mensen op het strand ligt met de unox mutsen op. Ja wel jammer dat je je tv debuut langs je neus loopt.
    Maar wie weet, komt er wel eens een andere keer. Xxxx

• 03 Januari 2014 - 15:59

Gerarda:

Maar wie weet, komt er wel eens een andere keer. Xxxx

• 03 Januari 2014 - 17:26

Frederieke:

Hoi Lieve Sophie,

Wat een ontzettend leuk idee om met Unox mutsen een nieuwjaarsduik te maken. Ik kan me voorstellen dat je dan veel bekijks hebt! De foto's van het vuurwerk, waren echt prachtig! Super omdat zo in Sydney mee te maken! Ik had je graag op de TV willen zien! Geniet in Australie, ook in 2014!

Dikke kus,
    Fre

• 03 Januari 2014 - 17:50

Heirmannen:

Ha Sophie,

Wat een mooi begin van het nieuwe jaar: vuurwerk en de duik. Wij hebben het vuurwerk van Sydney op het journaal gezien, echt spectaculair.
    Wij wensen je nog een paar leuke en mooie maanden in Australië en een superleuk 2014!
    Liefs van ons allemaal.

De Heirmannen

• 03 Januari 2014 - 21:20

Ine En Will Van Meurs:

Hey Sophie,

Ook van de Meursjes natuurlijk de hartelijke groetjes. Fijn te lezen dat jij het downunder ook zo naar je zin hebt en allerlei leuke avonturen beleeft. Jammer van het "Unox" filmpje, goed bedacht hoor!!

Alle goeds en maak er een leuke tijd van.

• 03 Januari 2014 - 21:50

De Zonneveldjes:

Hoi Sophie,
    Wat een ontzettend leuk reisverslag, als je het leest, beleef je het zelf echt met jou mee!!
    Zo enthousiast geschreven, super!
    Sophie nog vele leuke belevenissen in 2014 wensen we je toe in Australië.
    Geweldig toch dat je dit allemaal mee kunt maken, geniet ervan!
    Veel liefs van ons!

• 03 Januari 2014 - 23:19

Els Timmermans "De Jongenhofjes ":

Hallo Sophie

We wensen jou op de eerste plaats een heel gezond en gelukkig 2014.
    Meid wat heb je allemaal ondernomen harstikke gaaf. Ook zo,n dierenpark met allemaal andere dieren als bij ons is natuurlijk harstikke leuk. En dan met de takelbaan voor dat je binnen kunt is al een avontuur.
    Ja het weer is daar ook niet elke dag zomers . Was Miss om je er aan te herinneren welk weer bij ons in Nederland nu is .
    Natuurlijk wel jammer als je alles geregeld hebt voor buiten maar dan vind je wel weer een oplossing en is het toch nog heel gezellig.

Wat een leuke foto's . Ook met de nieuwjaars duik met die toffe Unix mutsen
    Ik vond het al heel fijn dat mijn petekind een tv-debuut zou krijgen maar heelaas.... Pindakaas.

Wel fijn dat jullie samen met je huisgenoten zoveel samen ondernemen geeft toch een gevoel van samenhorigheid .

Had op tv hier het
    vuurwerk in Sydney op journaal gezien was wel spektakelair.

En op stage loopt alles nog naar wens. Ik hoorde dat je een kamergenote erbij hebt gekregen als het een leuk en gezellig iemand is prima toch .
    Sophie ik wens je nog een paar leuke maanden toe in Sydney en geniet van al die leuke ondernemingen die nog op het program staan.

Heel veel liefs en Gr. Van Els en de Jongenhofjes

• 20 Januari 2014 - 21:47

Maria Van Pijpen:

Hallo onze Sophie, eindelijk komt die omaria ook nog aan de beurt, ik kon je maar niet vinden. Maar het is nog steeds januari en de goeie wensen zijn nog steeds super goed !! Van harte een heel goede tijd in je stage. Ik vraag wel vaak: hoe gaat het met Sophie ? En dan komt er een positieve reactie van moeders, want dan is zij aan het wandelen met Luna. Wat had je een vrolijke jaarwisseling, van alles wat beleefd. In de Bernadettestraat was het stil en saai... Lieve meidje, van harte veel goeds is je werk en alle leuke belevenissen , veel liefs en een Brabantse zoen van Omaria

• 05 Februari 2014 - 11:50

Gijs & Mara:

Hoi Sophie,

We vinden het erg fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in Australie!!
    Leuke verslagen en mooie foto's!
    Toch wil Mara graag haar tante Sophie in het echt ontmoeten en niet alleen via Skype.
    Ze kijkt bij ieder vliegtuig dat overkomt al naar boven en kan niet wachten tot april.
    Daarnaast wil ze ook weten of het oom Jack, oom Joe of oom Ryan gaat worden; je zal toch moeten kiezen...

Geniet nog van de komende tijd in Sydney eo!

Veel liefs, Gijs & Mara