Stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Gubbels - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Gubbels - WaarBenJij.nu

Stage

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

10 November 2013 | Australië, Sydney

Hallo,

Mijn eerste stageweek zit er ook weer op, maar wat heb ik een leuke stage!!! Erg leuke en gezellige mensen en het werk zelf is ook erg interessant. Ik loop stage bij Excite Digital Media. In het kort gezegd wat ze daar doen, Ze plaatsen advertenties op het internet voor hun klanten. Ze hebben dan drie salespersonen die zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen halen. Ik begin dan zelf iedere dag met het maken van een rapport voor die drie salespersonen, zodat ze precies weten hoeveel winst ze maken elke dag en als we verlies draaien dat ze de klanten er meteen op kunnen aanspreken. Daarnaast ben ik al bezig met het opzetten van campagnes voor de nieuwe klanten. Het is erg leuk om te doen, want je leert er veel van. Deze week was het helaas niet zo goed gegaan, veel problemen met klanten. Maar hierdoor leer ik wel weer hoe je klanten moet aanspreken hierop etc. etc. Maar het is echt heel leuk, dus ben er heel blij mee!!

Verder deze week zijn er ook nog een aantal leuke dingen gebeurt. Als eerste was er de Melbourne cup. Dit zijn paardenraces, waarbij je dan op een paard kunt wedden en dus veel geld kan verdienen. Heel Australië kijkt erna. Het is echt een hele happening en zo gaaf om mee te maken!! Iedereen die daar heen gaat of naar gaat kijken moet netjes gekleed komen, de dames dus in een jurk en met een hoedje op. Ieder bedrijf viert het ook, de mijne ook. Ze hadden een gedeelte van een restaurant gehuurd en daar gingen we met z'n alle lekker drinken en een paardenrace kijken. De sfeer daar is onbeschrijfelijk, zo geweldig om mee te maken. Het leuke ervan is dat de Melbourne cup daar ook een echte feestdag is geworden. In Melbourne zelf heeft iedereen twee dagen vrij, de dag zelf en de dag erna. De dag erna hebben ze vrij, omdat ze dan kunnen ontnuchteren van alle alcohol!!! (is mij allemaal verteld)

Gisteren(zaterdag) ben ik nog naar de sculpture geweest op Bondi beach. Er zijn dan allemaal kunstwerken gemaakt bij het strand en tegen de rotsen aan. Erg mooi! En gisteravond voor het eerst uit geweest in Sydney!! Was geweldig, maar duur !! Je kunt bijna nergens binnen komen zonder een kaartje van rond de 25 dollar !!

Ik verblijf nu in een studentenhouse, waarbij ik mijn kamer deel met een ander meisje. Het is erg leuk, je leert zo weer veel andere mensen kennen. Het adres ervan is Edgecliff road 50-52, Bondi Junction, NSW 2022


Bedankt voor al jullie leuke reacties, erg leuk om te lezen !!


Groetjes,

Sophie

  • 10 November 2013 - 10:55

    Gerarda:

    Ha Sophie,

    wat fijn om te lezen dat je het zo leuk vind in australie. En dat je de stage zo leuk en leerzaam vind. Je leert er dus veel van en dat kun je dus weer gebruiken in je studie en baan. Heb je al werkervaring, hahaha.
    En ook goed om te horen dat je al leuke vriendinnen hebt ontmoet waar je ook leuke, gezellige dingen mee doet.
    Ik ben benieuwd naar de foto's van de uitjes!!

    Dikke kus van mij en een poot van Luna!





  • 10 November 2013 - 16:41

    Gerarda:


    Sophie heeft hierboven heb het adres geschreven waar ze nu verblijft.
    Voor diegene die het nog niet weten, NSW staat voor New South Wales, Enne...even nog Australië erbij vermelden als je Sophie iets wilt sturen.

  • 10 November 2013 - 19:59

    Loes Roodenburg:

    hoi Sophie,
    fijn dat je het leuk hebt.
    is het een mooi huis waar je woont.
    kook je zelf of eet je samen met huisgenoten, hebben ze lekker eten in Australie ?
    hebben ze in Sydney nog last van de bosbranden.
    is het daar erg warm, hier is het best wel koud het gaat vannachtvriezen.
    zijn er daar eigenlijk veel wilde dieren?
    succes en de groetjes van Loes en familie

  • 10 November 2013 - 22:52

    Els Timmermans :

    Hallo Sophie

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt op je stage plaats en dat je leuke collega's hebt.
    En als het ook eens minder goed gaat daar leer je weer van . Je doet er ook heel veel mensenkennis op en dat is voor je studie en toekomstige baan alleen maar goed.

    Wel leuk dat je de Melbourne Cub kon meemaken lijkt me echt onwijs gaaf die sfeer wat er dan heerst.
    En dan die zand sculpturen zal ook wel heel erg bijzonder.

    Wat leuk dat je uit bent geweest in Sydney . Was het heel anders dan in Den Bosch behalve het financiële plaatje ?
    Fijn dat je leuke vriendinnen hebt ontmoet zodat jullie samen wat kunnen ondernemen.

    Nou Sophie jij zult je nu wel klaar aan het maken zijn voor je nieuwe werkweek en wij voor ons bedje een wereld van verschil.

    Vind het wel heel erg leuk dat je ons zo op de hoogte houd van je wel en wee van je stageplaats aan de andere kant van de wereld Sydney.
    Iedere keer weer leuk om te lezen wat je ervaringen zijn en hoe het met jou is zo ver van huis.

    Nou Sophie we wensen jou heel veel succes en vol verwachting kijken we uit naar je volgende verslag!!

    Heel veel liefs Sophie en een dikke knuffel van Els en de Jongenhofjes


  • 11 November 2013 - 15:35

    Frederieke:

    Hoi Fie,

    Wat een belevenis allemaal, geweldig!! Je wordt dan wel even in het diepe gegooid, met zo'n eerste week als er van alles mis gaat. Maar inderdaad daar leer je ook weer van!
    Leuk om te lezen dat je collega's je er ook bij betrekken, gezellig hoor!

    Nou geniet er maar goed van! Waardevolle ervaring!

    Liefs,
    Frederieke, Gijs en Mara

  • 11 November 2013 - 19:58

    Ron En Irene:

    Hoi Sophie,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Klinkt heel goed!
    Geniet er nog van, veel succes en met name plezier natuurlijk :)

    Groetjes Ron en Irene

  • 12 November 2013 - 19:44

    Maria:

    Ha Sophie, wat heb ik zo straks gezellige dingen gelezen...'k had ze al wel gehoord van de overkant, maar nog niet gelezen. Michiel heeft even voor me de p.c. ingesteld hoe ik bij je website moest komen.

    Je hebt het ook lekker warm ? Vroeeger woonde een vriendin van mij in Melbourne, en hoorde tussen onze sneeuwbuien door, dat zij in de zon zat. In december is het daar zonnig...ja dat zul je ook wel merken. In Melbourne woont nog steeds haar dochter met een leuk gezin en af en toe heb ik contact. Wij hebben nog geen sneeuw, maar wel regebuien en vandaag flinke motregen. Maar ja,
    ik zeg maar : daar gaar m'n haar van krullen...ja toch Fijn, dat je leuke mensen ontmoet en er mee uit kunt gaan. En je werk is wel boeiend ? Sterkte hoor voor iedere dag! Veel liefs, X Omaria

  • 27 November 2013 - 10:24

    Lieke:

    Hee Soof!
    Ik hoor gisteren van Myrt dat je in Australia zat en nu zie ik dit toevallig langs komen op facebook! Echt super joh! Hoop dat je een hele leuke tijd hebt, geniet er lekker van!

    xxx

  • 27 November 2013 - 10:42

    Nancy:

    Hè Sofie

    Erg leuk om te lezen dat je het zo goed maakt in down under

  • 27 November 2013 - 14:31

    Betty:

    Hallo Sofie

    Goed om te lezen dat je het erg naar je zin hebt.
    Nog veel succes en plezier daar.
    Geniet ervan.

    Groetjes Betty

  • 06 Januari 2014 - 20:50

    Carla Peters:

    Ha Sofie

    Hoe loopt het allemaal met jou daar. Als ik het zo lees, vermaak je je prima.
    Gelukkig maar. Eerst gezellig kunnen wennen bij de zus van je oom en nu big fun bij andere mensen die net als jij van alles ontdekken daar in Sydney en omstreken.
    Genoten van het vuurwerk ..
    Vooral de relaxte sfeer zal heerlijk zijn ! hier gaat alles zo snel en alles moet op uur en tijd. Wel effe anders dan down under he.
    Ik hoop dat het je goed bevalt bij je stage. Voor nu, kan nog he…, een heel fijn 2014 en zet m op daar in Sydney.

    Geniet !!
    Veel liefs, en een dikke knuffel
    Carla en familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Roadtrip Jervis Bay

03 Januari 2014

De feestdagen

27 November 2013

Blue Mountains

10 November 2013

Stage

01 November 2013

Mijn eerste dagen in Sydney
Sophie

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 9948

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 November 2013 - 01 November 2013

Mijn eerste dagen in Sydney

Landen bezocht: